درخواست ۱۲ پزشک متخصص از وزارت بهداشت 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: امسال برای مرکز آموزشی و درمانی شهیدرجایی ۱۲ پزشک متخصص از وزارت‌خانه درخواست شده است.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: امسال برای مرکز آموزشی و درمانی شهیدرجایی، نیاز به ۱۲ پزشک در رشته‌های تخصصی طب اورژانس، ارتوپدی، جراحی اعصاب و جراحی عمومی، به وزارت بهداشت اعلام شده است که درصورت تخصیص از سوی وزارت‌خانه، در ماه‌های آذر و دی ماه امسال اعزام خواهند شد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در مرکز آموزشی و درمانی شهیدرجایی، به‌عنوان مرکز اصلی مراجعه و ارجاع بیماران دچار صدمات فیزیکی و حوادث ترافیکی استان، و برخی شهر‌های استان‌های هم جوار، در حال حاضر هشت پزشک متخصص طب اورژانس، مشغول ارائه خدمت هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمت سرپایی به ۷۰ هزار بیمار در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی، در ششم ماه نخست امسال، افزود: در این مدت، هشت هزار و ۵۰۰ بیمار و مصدوم در این مرکز بستری شدند و حدود ۱۰ هزار جراحی توسط جراحان عمومی، ارتوپدی و ترمیمی، انجام شد.

کشاورز اضافه کرد: با توجه به ماهیت آموزشی بودن این مراکز که رسالت آموزش به دانشجویان و دستیاران تخصصی را نیز دارند، فعالیت این گروه از همکاران زیر نظر اساتید و طبق کوریکولوم آموزشی کشوری تعریف شده است و طبق ضوابط، تعیین تکلیف بیماران در اورژانس از سوی دستیاران تخصصی سال دوم و بالاتر انجام می‌شود و درصورت نیاز، پزشک آنکال متخصص نیز فراخوان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار